7. september 2012

Om at holde nålen varm...




Jeg forsøger at holde min kreativitet i gang.
Det er ikke fordi, jeg ikke har noget inspiration eller nogle idéer. 
Faktisk har jeg mange idéer flyvende omkring mig, men jeg har ikke så meget tid og overskud til at gå i krig med dem. I forbindelse med mit studie er jeg nemlig flyttet udenlands for at studere. Det er en spændende omvæltning, men også mentalt krævende, fordi der er mange nye og anderledes ting at forholde sig til og vænne sig til. Jeg satser dog på stadigvæk at få tid til at udføre mine kreative sysler, for jeg har meget svært ved at undvære det.

Projektet på billedet er en del af et garn grafitti-projekt, som jeg lige nu har gang i. Det er første gang, jeg sådan rigtigt arbejder med akrylgarn. Normalt bryder jeg mig ikke om kunstgarn, men når garnet skal kunne holde til vejr og vind, så fungerer akrylgarn fint. Desuden har jeg kunnet købe det ekstremt billigt: 100 gram garn for under 6 danske kroner! Hvad projektet er, får I at se senere...

Rigtig god weekend til alle.

...

I am trying to stay creative.
It is not because I do not have any inspiration or any ideas.
Actually, I have a whole lot of ideas flying around me, but I do not have so much time to start working on them. In connection with my studies, I have moved abroad to study. It is an exciting change, but also mentally demanding because there are so many new and different things I have to get used to. I am counting on still doing my creative things, because I can hardly survive without them.

The project on the picture is part of a yarn bombing project that I am working on right now. It is my first time to work with acrylic yarn. Normally, I do not like working with synthetic yarn, but when the yarn has to stand wind and weather it works well with acrylic yarn. Besides, the yarn was extremely cheap: 100 grams for less than 6 Danish crowns (around 0,75 € - 0.60 £ - 0.90$). What the projects is I will show you later...

Have a nice weekend all of you.

...


 

2 kommentarer:

  1. Hej kære Emilie,
    Det lyder spændende...må jeg spørge hvor du studerer videre? Jeg ved hvor anstrengende det er at skulle tale et andet sprog hele tiden- også selv om man er god til det :-) og ja, så alle de kulturelle omvæltninger også. Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke, og håber du falder godt til.
    Hvor længe skal du være der ..1 år ?
    Din grønne farve er skøn- også i acryl hihi.
    Knus og pas på dig.
    Dorthe

    SvarSlet
  2. This yarn color is just beautiful. I love this green so much. Wonder what you going to create put of it.

    SvarSlet

Jeg sætter stor pris på din kommentar.
Det er prikken over i'et.
Tusind tak!

...

I really appreciate your comment.
It is the icing on the cake.
Thank you so much!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...